GI-Metoden

Nu är jag inne på dag 2 med GI-Metoden.Fas 1 är den "jobbigaste" biten fram tills man kommer in i ketos.
Trött och hängig är man fram tills dess,men så fort man kommer in i ketos så blir det en förändring i kroppen.Under fas 1 bränner kroppen fett och man slipper sötsuget.Intaget av kolhydrater är minimal och man får i stället äta mycket protein och nyttiga fetter.Från skillnad från andra dieter så får man äta sig mätt,vilket enligt min mening är helt fantastiskt!


Jag är en sån person som aldrig har gillat grönsaker,hur jag än har försökt så har det inte gått.Men nu när jag är mamma så måste jag verkligen lära mig det,för när Embla börjar förstå mer vad "mamma äter" så lär det inte bli lätt att få i henne grönsaker.Jag börjar med dom lite "mildare" grönsakerna och sen får jag jobba mig uppåt.

Beach 2012,här kommer jag!

Kommentarer
Postat av: Jennie- Mamma till Melker

Hejja hejja! Det där fixar du!

Jag har hållt på snart en månad, kör ingen ren diet men har tagit bort pasta, ris, potatis och mjukt bröd, och valt å få unna mig på helgen. 6 kg är borta, på inte ens en månad :D

2012-01-30 @ 10:22:24
URL: http://mittlivsomjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback