Språk utveckling

Embla är inne på sin snart 18 månad.
Tänk att denna lilla tjej har förgyllt livet på ett sätt som jag aldrig kunde tänka mig.
Jag älskar att vara mamma och jag älskar allt bus som denna fröken håller på med.
En vilja av stål och envis som få,har tidigare skrivit att hon har ett himla temprament och det har hon fortfarande.
Om inte lite vassare tillochmed.


Hon har lärt sig säga en massa olika saker och här får ni en lista.

Mamma
Pappa
Hej
Hallå
Hello
Titta
Där
Vad är det?
Sitta
Vovve
Kisse
Pippi
Kissat
Brumbrum
Aj aj
Fy
Stick (det är gammal mormor som har lärt henne det)
Bebis
Kaka
Blää
Ska vi gå ut?

Jag har säkert missat en massa små guldkorn men här är iallafall det som sägs mest av :)
Hon kan också sjunga men jag vet inte riktigt vad det är för låt,men gör rörelse som imse vimse spindel

Kommentarer
Postat av: Anna

Det är härligt att vara mamma och kunna vara med om deras utveckling dag för dag:) Jo jag satt och googlade lite förut faktiskt och hittade några jag tänkte prova,b.la ett recept på lasagne:) Trevlig helg!

2012-06-02 @ 20:25:37
URL: http://www.silwerangel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback