Amning

Jag tycker att det här om amning har spårat iväg ordentligt,varje mamma gör sitt val och
alla kan inte påverka fall dom ska eller inte ska amma.
Folk har hela tiden frågat mig fall jag ammar Embla,nu var det ju ett tag sen eftersom hon är såppas stor.
Varför ska folk ens ställa en sån fråga?
För det första folk har inte med den saken att göra och för det andra så är det ett såppas infekterat samtalsämne..

Det var alldeles för mycket som hände under tiden jag var gravid och i all denna kaos slog våran lilla prinsessa upp ögonen för världen.
Min bröstmjölk satte igång direkt,rann som en ko på mig.Men dagarna gick och jag var så stressad i mig själv
så det slutade helt efter ca en månad.
Embla blev mer och mer skrikig så det enda alternativet som fanns var att ge henne ersättning.
Det har funkat perfekt och har inte varit det minsta krångel.

Man är inte en sämre mamma för att man inte kan ge sitt barn dess föda på ett naturligt sätt,kom ihåg det!

Kommentarer
Postat av: Lina- mamma till Gustav

Jag kunde inte heller amma mer än de två första månaderna. Nu skyller jag iof mest på BB som tvunget skulle tillmata Gustav för att han kom tre veckor förtidigt. Detta resulterade till att min mjölk inte kom igång som den skulle och det resulterade som som i ditt fall, en skrikig och ledsen bebis. Men med ersättning blev han nöjd. Håller med, det har blivit en jättestor sak. Sen känner man folks blickar när man ger flaskan och ändå är det lika fel att amma offentligt enligt många. Helt sjukt att folk måste ha en åsikt om allt!

2012-04-25 @ 22:14:16
URL: http://vardagslivochbarn.blogspot.com
Postat av: Jennie- Mamma till Melker

Självklart är man inte en sämre mamma för att man inte ammar av någon anledning! Kan man inte så kan man inte, vill man inte så vill man inte :)

Jag kunde bara amma i strax över 2 veckor, och Melker mår precis lika bra för det! :)

2012-04-25 @ 22:15:32
URL: http://mittlivsomjennie.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Jag har faktiskt inte mött så mycket åsikter för att jag ger ersättning. Tycker ändå dom flesta förstår :)



Tror det är mest äldre personer som har invändningar, men som du säjer så är man inte en sämre mamma bara för att man gör på andra sätt. Man vet ju bäst själv vad man själv och ens barn mår bäst av :)

2012-04-26 @ 07:38:26
URL: http://kajsaji.com
Postat av: Jenni - mamma till Lukas

Håller med, redan när jag var gravid fick jag frågan hela tiden " Ska du amma? " Vad fan spelar det för roll för dem ? Nej, upp till var och en :) Jag kunde också bara amma i ca en månad, men det blir människor av dem också ;)

2012-04-26 @ 18:29:22
URL: http://jennidesiree.blogg.se/
Postat av: Sofie, mamma till Teodor och Wilmer

Du har så rätt i det du skriver!

Amning eller ej, borde inte va så intressant för utomstående som det är... fick också massor frågor då Teo var liten om jag ammade, och när jag slutade DELAMMA efter en månad så sa min faster "men du som hade sååå mycket mjölk, varför slutade du?!"

Haha, ska nämna att jag aldrig hade sagt hur mycket mjölk jag hade, o uppenbarligen hade jag väldigt lite då Teodor aldrig blev nöjd :-P så störande med folk som lägger sig i!

2012-04-26 @ 21:43:21
URL: http://teodorsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback